Jak wykorzystać kupon AdWords

Wiesz jak najlepiej wykorzystać darmowy kupon na reklamę w Google AdWords ?

Chciałbym, by był to najkonkretniejszy wpis na temat jak wykorzystać kupon AdWords w TOP10 wyników wyszukiwania Google. Jeśli tak nie jest, napisz w komentarzu dlaczego, a ja uzupełnię ten wpis o wskazane rzeczy.

Kupony z reguły są 250 lub 300 złotowe, co samo w sobie jest bardzo niewiele, ale niejednokrotnie udało mi się w takim budżecie ustawić kampanię, która przyniosłaby zysk (gdyby była pokryta ze środków własnych).

Kampania dla „świeżego” sklepu internetowego

Nastawiona głównie na sprzedaż produktu w sklepie i na jak najoptymalniejsze wykorzystanie gratisowego kuponu.

  1. ustawiając kampanię wyłącz jej wyświetlanie w sieci wyszukiwania oraz wśród partnerów wyszukiwania
  2. w ustawieniach kampanii dotyczących rotacji reklam wybierz opcję „Wyświetlaj naprzemiennie w nieskończoność: wyświetlaj równomiernie mniej skuteczne reklamy z reklamami skuteczniejszymi i nie optymalizuj”
  3. ustawiając słowa kluczowe używaj tylko i wyłącznie dopasowania ścisłego
  4. ustaw głównie odproduktowe słowa kluczowe
  5. ustaw niski dzienny budżet reklamowy dla kampanii np. 5 zł
  6. codziennie sprawdzaj Twoją kampanię

Dlaczego kampania tylko w wyszukiwarce Google ?

Korzystając z interfejsu AdWords ustawisz to wybierając „Tylko sieć wyszukiwania” przy dodawaniu nowej kampanii. Na kolejnym ekranie w sekcji „Sieci” odznacz ptaszka przy opcji „Dodaj partnerów wyszukiwania”. Takie ustawienie spowoduje, że Twoje reklamy będą się wyświetlały tylko w wyszukiwarce Google, czyli NIE BĘDĘ się wyświetlały w tzw. sieci kontekstowej (czyli na ogromnej liczbie stron wyświetlających reklamy Google) oraz NIE BĘDĄ się wyświetlały u partnerów wyszukiwania np. w wyszukiwarce Onet’u. W mojej ocenie jest to korzystne ustawienie, ponieważ pozytywnie wpływa na jakość Twojego konta AdWords, co skutkuje niższymi stawkami za kliknięcia (CPC)

Dlaczego reklamy wyświetlać naprzemiennie ?

Dlatego, że jeśli reklamy wyświetlają się w zbliżonej do siebie częstotliwości, a jedne zyskują więcej kliknięć niż inne można wysnuć wniosek, że są skuteczniejsze (jeśli chodzi o pozyskiwanie przekierowań do naszej strony). Jeśli jedne reklamy są bardziej skutecze, a inne są mniej skuteczne, to te mniej skuteczne należy wyłączyć, a te bardziej skuteczne optymalizować, czyli stworzyć ich nową wersję i obserwować, czy będzie zyskiwała więcej, czy mniej przekierowań.

Dlaczego używać tylko i wyłącznie dopasowania ścisłego ?

O tym co to jest dopasowanie ścisłe możesz przeczytać w pomocy Google Adwords. Rekomenduję używanie tylko tego typu dopasowania, ponieważ pozwala ono zminimalizować liczbę wyświetleń reklam, które będą pokazywać się tylko klientom wyszukującym dokładnie wybrane przez Ciebie słowo kluczowe lub jego zbliżone odmiany. Ze wszystkich czterech opcji dopasowania słowa kluczowego dopasowanie ścisłe daje największą kontrolę nad tym, kto widzi Twoją reklamę, a przez to (ponownie) pozytywnie wpływa na jakość Twojego konta AdWords, co skutkuje niższymi stawkami za kliknięcia (CPC).

Dlaczego głównie odproduktowe słowa kluczowe ?

Dlatego, że takie słowa wpisują klienci będący najbliżej chwili zakupu. Wiedzą czego potrzebują więc dokładnie tego szukają, a właśnie do takich klientów opłaca się kierować reklamę przy tak niskim budżecie jak budżet z kuponu AdWords.

Dlaczego codziennie sprawdzać kampanię AdWords ?

Od takich ustawień rekomenduję zacząć. Należy codziennie patrzeć jak działa nasza kampania, ponieważ ma bardzo mały budżet i jeśli chcemy go wykorzystać z największym możliwym zyskiem nie możemy pozwolić sobie na przeoczenia.

Ten wpis opublikowano w kategoriach: ogólne z tagami: , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *