Zakupy subskrypcyjne – Alma, Piotr i Paweł czy Tesco ?

Co to są zakupy subskrypcyjne ?

W branży ecommerce istnieje model zakupów subskrypcyjnych, w którym Klient w ramach np. miesięcznie opłacanego abonamentu otrzymuje zestaw produktów. Mimo, iż jest kilka zagranicznych przykładów takiej sprzedaży, które działają z powodzeniem, to w Polsce taki model jeszcze się nie przyjął na szeroką skalę.

Przyszło mi więc do głowy czysto teoretyczne pytanie: kto w Polsce mógłby z potencjalnym sukcesem uruchomić zakupy subskrypcyjne? Sukces rozumiem jako dużą skalę i wysoką częstotliwość zakupów.

Komu zakupy z subskrypcyją mogą się udać ?

Aktualnie dla mnie oczywistą branżą, w której taki model mógłby się sprawdzić jest branża spożywcza, ponieważ:

  • takie zakupy robimy często
  • w wielu przypadkach są to te same produkty
  • oprogramowanie sklepu może analizować historię i częstotliwość zakupów poszczególnych produktów i na tej podstawie rekomendować listy zakupowe dla Klienta

Powszechnie znanych graczy jest kilku: alma24.pl, e-piotripawel.pl oraz tesco.pl. Zarówno w alma jak i e-piotripawel jest funkcja zapisanych koszyków zakupowych, w tesco takiej opcji na razie brak. Stawiam więc na Alma24, że będzie pierwszym sklepem z zakupami subskrypcyjnymi w Polsce, który odniesie sukces.

A ty kogo typujesz ?

Ten wpis opublikowano w kategoriach: ogólne z tagami: , , , , . Dodaj do zakładek ten link.

One Response to Zakupy subskrypcyjne – Alma, Piotr i Paweł czy Tesco ?

  1. tomekk powiedział:

    dla mnie subskrypcja ma sens jak nie muszę o tym myśleć i dostaję produkt który się regularnie kończy. Np. ostatnio zapisałem się do easyshaveclub…dostaje maszynki do golenia co 2 miesiące. Jest to ok. Nie robię z domu magazynu. Komplet starcza mi na 6-8 tygodni – więc w takim przypadku jest to dobry timing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *