Łyk inspiracji #7 / 2012 (#21)

W tym łyku inspiracji będzie o wynikach eBay’a oraz migracji top menadżerów do Yahoo!

Wygląda na to, że eBay odbił się już od dna i zaczął wspinać się po kolejnej fali rozwoju http://allthingsd.com/20120419/ebays-ceo-says-its-shifting-from-defense-to-offense/. Jak myślisz, jaki wpływ na dalsze losy eBay będą miały ostatnie odejścia (Scott Thompson Prezes PayPal’a, Sam Shrauger wice Prezes PayPal’a) ? I czy Yahoo! uda się zrealizować planowaną strategię rozwoju ?

Yahoo! Store całkiem dobrze radzi sobie na amerykańskim rynku e-commerce, a biorąc pod uwagę nowe cele Yahoo! w obszarze Consumer/Commerce zapowiada się ciekawie.

Dlaczego ?

Platformy aukcyjne już dziś część swoich przychodów generują z produktów reklamowych, których (produktów reklamowych) plusem jest to, że mają istotny wpływ na sprzedaż produktów. Mają także ogromną ilość użytkowników o których zwyczajach zakupowych wiedzą dużo, ale tylko w obszarze samej transakcji.

Yahoo! użytkowników także ma wielu, przychody z reklamy to podstawowe źródło przychodu dla portalu. Gdyby zatem udało się skutecznie domknąć profil użytkownika, którego zainteresowania są znane z portalu, połączyć je informacją pochodzą z reklam i dodać do tego wiedzę o transakcjach (i to nie tylko te w internecie) byłby to arcyciekawy finał. Zwłaszcza, że tak właśnie można zinterpretować plany Yahoo!.

Ten wpis opublikowano w kategoriach: ogólne, łyk inspiracji z tagami: , , , , , , , . Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *